Rostoucí konkurenční prostředí, globalizační trendy, nasycenost trhů a změny nákupního chování vedou společnosti ke zdokonalování forem podnikového podnikového řízení a k hledání nových efektivních forem spolupráce. Některé možnosti, jak se s těmito trendy vyrovnat a čelit jim, byly již ve strategiích firem využity. Proto jsou vyhledávány nové přístupy a aplikovány efektivní komplexní metody, které jsou schopny reagovat na měnící se požadavky a nastupující trendy.
Jedna z oblastí zdokonalování firemních postupů je v oblasti logistického řetězce produktu od výrobce k zákazníkovi, kde se uplatňují progresivní metody vedoucí k optimalizaci jednotlivých prvků tohoto procesu – v retailových je to především Category Management, kterým se tato publikace Marie Heskové zabývá.
Tato metoda je současně uvedena do souvislosti následně používanými postupy a jejich marketingovými aplikacemi: ECR (Efficent Consumer Response), EDI (Electronic Data Interchange), RFID (RadioFrequencyIdentification), CRM (Customer Relationship Management), CPFR (Collaborative Planning Forecasting and Replenishment), Balanced Scorecard (strategický systém měření výkonnosti podniku) a Brand Management (řízení značek).
Součástí publikace jsou i případové studie z českého prostředí, na kterých jsou ukázány praktické postupy a problémy.
Výkladový slovník vysvětluje pojmy, metody a nástroje moder...